Nissan XTerra Forum banner

JAK "Wymienić przewody wspomagania kierownicy"

1 reading
19K views 14 replies 9 participants last post by  Flymetoaustralia  
#1 · (Edited)
Mam nadzieję, że to było łatwe do naśladowania, zrozumienia i pomoże Ci (pisałem to podczas oglądania Super Bowl). Jeśli masz jakieś inne pytania, możesz zapoznać się z tym postem (zrobiłem to "JAK TO ZROBIĆ" dla niego) WYMIANA WĘŻA WSPOMAGANIA KIEROWNICY POST PYTANIA I ODPOWIEDZI http://www.clubxterra.org/forums/showthread.php?t=34390&page=6
 
#13 ·
Co za WSPANIAŁY poradnik. Dzięki Dan! Zdecydowanie zamierzam z tego skorzystać w przyszłości.
Albo możecie ułatwić sobie sprawę i kupić część #49710-7B410 za 250,00 $ z Partsgeek.com, która jest dostarczana z obydwoma przewodami i nowym czujnikiem, który pasuje do oryginalnego pigtaila, oraz 25,00 $ za ten, który idzie do res. i po sprawie...
 
#6 ·
Zauważyłem, że przewód ciśnieniowy rockauto, do którego podałeś link, miał złącze gwintowane zamiast złącza banjo. Czy dostałeś złącze banjo przy skrzyni biegów?
Czy twoje nowe węże mają końcówki banjo czy stare węże? Pomogłoby również, gdybyś mógł zrobić kilka zdjęć i je opublikować. Chciałbym dodać więcej do tego poradnika dla osób z opcjonalnymi typami węży.
 
#8 ·
Ok, więc pomyślałem, że zaktualizuję i dodam informacje do instrukcji Dana. Wydaje się, że mój przypadek jest kolejnym, nieco unikalnym przykładem w historii linii ciśnieniowej PS tych wczesnych Xterra. Mój został wyprodukowany 06/99, co ponownie zmienia parametry.

To pierwsze zdjęcie pokazuje rodzaje złączy w moim X. Zauważ, że oba końce mają złącze banjo. Dan ma to samo banjo na końcu pompy, ale złącze gwintowane na końcu przekładni. Zdejmowanie tego węża jest takie samo, jak opisano wcześniej. Dla mnie było to jednak trudniejsze, ponieważ śruba banjo na końcu pompy odmówiła ruchu. Skończyło się na tym, że wyciągnąłem cały wąż przez komorę silnika i obróciłem go, tak aby cały zespół wyszedł z pompy. Następnie udało mi się poluzować śrubę banjo za pomocą dwóch dwudziestocalowych kluczy.

Image
[/url][/IMG]

Ten drugi obrazek pokazuje złącze banjo na końcu pompy z portem dla czujnika ciśnienia. Uważam, że ta część jest identyczna z częścią Dana. Problem polega na tym, że większość węży zamiennych jest dostarczana z innym portem czujnika, wymagającym podłączenia innego wtyku czujnika.

Image
[/url][/IMG]

Uważam, że to ominąłem. Numer części, który zamówiłem, był następujący z Rock Auto

1999 NISSAN FRONTIER 3.3L V6
EDELMANN 92309 Wąż ciśnieniowy wspomagania kierownicy 48,89 $ 0,00 $ 1 48,89 $

Image


Zauważ, że jest napisane dla 99 frontier, ale przycisk "więcej informacji" na stronie internetowej stwierdza również, że jest dla 2000 xterra. Zauważ również, że port na wężu ma rodzaj przedłużenia od węża, podobnego do oryginału z portem przy złączu banjo.

Image
[/url][/IMG]

Słowo przestrogi. Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy wymieniony na stronie internetowej, który pasuje do tego węża, wydaje się nieprawidłowy. Nie ma nawet żadnych przewodów.

ŹLE
Image

/ŹLE

Więc to jest czujnik PS, który został zdjęty z mojego pojazdu. Zauważ stosunkowo długą końcówkę, która wchodzi w słupek na wężu. Inny niż Dana, ale to kolejny wąż. Mam nadzieję, że zadziała dla węża, który kupiłem.

Image


To ostatnie zdjęcie wnętrza węża dla każdego, kto jest skuszony, aby wypróbować metodę spawania JB wspomnianą w wątku, który go zrodził. Zauważ wewnątrz drugiego węża wąż z drutu spiralnego. Próbowałem również zanieść to do Napa, Car Quest, a także do lokalnego warsztatu klimatyzacji i zlecić im wymianę odcinka węża. Wszyscy odmówili.

Image
[/url][/IMG]

Mam nadzieję, że to trochę bardziej wyjaśni sprawę wszystkim, którzy próbują tej naprawy.

Mój numer części 92309 przyjdzie dzisiaj i poinformuję o sytuacji z czujnikiem ciśnienia.
 
#9 ·
Mam numer części węża ciśnieniowego PS 92309.

Ma złącza banjo na obu końcach i wygląda tak samo jak stary, z wyjątkiem umiejscowienia portu.



I moment prawdy...





Pasuje!

Houston, mamy problem.



Z jakiegoś powodu ten wąż jest zaprojektowany tak, że port czujnika ciśnienia jest zakłócany przez wspornik koła pasowego wspomagania kierownicy.

GRRRR!!!



No cóż. O krok bliżej. Spróbuję dopasować go dziś wieczorem po pracy.
 
#11 ·
Do wiadomości -

Jeśli masz model z 2000 roku przed lipcem, wąż ciśnieniowy wspomagania kierownicy jest obecnie niedostępny w Edelman. Po skontaktowaniu się lokalnego sprzedawcy części bezpośrednio z firmą Edelman dowiedzieliśmy się, że wąż jest niedostępny w nieokreślonym terminie.

To część #92309.

Moja kolejna próba rozwiązania tego problemu polega na zabraniu go do kilku osób, aby ponownie założyły gumową część węża. Mam nadzieję, że zadziała.
 
#14 ·
Świetne instrukcje. Zrobiłem to zeszłej nocy... na pewno narobiłem bałaganu z płynem, nawet po spuszczeniu tego, co mogłem.

Mam V6 z 2001 roku i udało mi się usunąć połączenie po stronie przekładni kierowniczej za pomocą klucza oczkowego, wyjmując airbox, chociaż było ciasno. Udało mi się zainstalować i dokręcić ręcznie (ledwo) kluczem płaskim, aby go dokręcić.

Musiałem ponownie użyć starszego wspornika, który podaje się pod połączenie chłodnicy, ponieważ nowy nie pasował.

Zestaw był dostarczany ze złączem do czujnika, które dobrze pasowało. Nie było większego połączenia ze zbiornikiem, ale istniejące wydawało się być w porządku... dowiem się.

Oto, czego użyłem --> REIN PSH0489 {#497109Z400} (Z RockAuto)