Nissan XTerra Forum banner
21 - 40 of 42 Posts
Een vriend stuurde deze link naar een Zwitsers bedrijf (SwissRoomBox) dat uitrustingspods bouwt die je in vrijwel elk voertuig kunt plaatsen om ze om te toveren tot een camper, compleet met spoelbak, fornuis, warme douche, tafels, stoelen en bed.

http://manneli.com/movies/tech/Swiss-RoomBox.html

http://www.swissroombox.com/swissRoomBox-home.html

De eerste link heeft een video die het in actie laat zien (helaas wordt het hete Zweedse meisje niet met de unit meegeleverd). Dit zou een fantastische toevoeging zijn aan de X....dat is totdat je de prijs ziet. Als mijn wiskunde klopt, zou je tussen de 8 en 9k moeten uitgeven om deze opstelling te krijgen.

Oké, hier zijn mijn 2 cent voor deze dreiging: Ik gebruik mijn 1e generatie Xterra tegenwoordig voornamelijk om te kamperen en te vissen en heb mijn systemen in de loop der jaren uitgevogeld.

Ik gebruik een "standaard" xterra (geen lift) voor mijn kampeertrips en ik heb geen problemen om op afgelegen campings in British Columbia te komen en ik bedoel afgelegen - afgelegen.
Ik slaap niet in mijn truck omdat de achterbank niet echt plat is, het maakt niet uit of je de stoel verwijdert of niet. Ik gebruik een marmot 3-persoons tent (werkt alleen met 2 personen) met ThermaRest-slaapmatrassen. Dit geeft me de mogelijkheid om de tent weg te houden van mijn camping / truck vanwege mogelijke berenproblemen. Ik heb eigenlijk niets in mijn tent behalve slaapzak en matras en de GROTE spuitbussen berenspray. Ik laat mijn dagkleding in mijn truck vanwege de geur. Elke geur, inclusief tandpasta, kan beren naar je tent lokken.

Ik bewaar al mijn spullen in rubbermaid dozen (alleen rubbermaid geloof me), dat geeft me de mogelijkheid om mijn spullen overdag te verplaatsen en 's nachts op te sluiten.
Ik heb meestal mijn kano op het dak, mijn spullen voor 3 - 7 dagen wildkamperen, stihl kettingzaag etc. in de truck en mijn trekhaak bagagedrager voor de rest. De bagagedrager werkt geweldig voor het verzamelen van grote hoeveelheden brandhout buiten je camping!
Mijn enige aanpassingen aan het dakrek zijn 2 gebruikte extra dwarsbalken, dit geeft me een bijna vlak oppervlak om stoelen etc. vast te zetten als ik zonder kano op pad ga.

In mijn ervaring werkt een flexibeler lichtsysteem beter op afgelegen kampeerplekken omdat je nooit de indeling van je camping weet. Licht is koning en geloof me, mijn truck is helemaal tot aan het dak volgeladen. Ik denk dat de vervangende bladveren met 5% verhoogde sterkte in mijn voordeel zijn :)

Adrian

Er is een stel dat hun 04 X heeft omgebouwd met het doel om op een open huwelijksreis te rijden. Ze gingen van San Fransisco naar Panama in de loop van 5 maanden denk ik. Ze plaatsten hier een paar jaar geleden een paar vragen en ik heb de link naar hun pagina bewaard (wat trouwens een geweldige lezing is). Enkele echt geweldige ideeën waarin u mogelijk geïnteresseerd bent.

http://www.advodna.com/2009/12/vehicle.html
Ik was net het forum aan het doorzoeken om erachter te komen waar ik het beste een GRATIS weggeefactie kan plaatsen van een op maat gemaakte opbergbox/campingkeuken voor een Xterra van de eerste generatie, toen ik deze vermelding tegenkwam. HĂ©, dat zijn WIJ!

Ja, we reden met onze 2004 van San Francisco naar Panama (10.000 mijl) zonder één probleem (met de truck, hehe) en blogden erover op http://www.advodna.com/p/sf-to-panama.html. Ze diende haar doel bewonderenswaardig, maar helaas kochten we een Airstream-trailer voor wat meer ruimte voor ons eerste kind en de V6 X was de taak gewoon niet opgewassen. Dus, de truck is verkocht, maar we hebben nog steeds deze campingkeuken die stof verzamelt en zouden het geweldig vinden als iemand er gebruik van zou maken. In plaats van te kopiëren en te plakken, link ik naar Expedition Portal voor wat foto's en info. Neem gerust contact op met vragen.

http://www.expeditionportal.com/for...um/threads/112262-Sold-the-Xterra-Anyone-want-my-kitchen-storage-boxes-(1st-Gen)

Grapje. Iedereen heeft zijn eigen "essentials" en verschillende doelen voor hun avonturen. Ik heb zeker veel geleerd over licht(er) reizen en efficiënt inpakken door alles erin te moeten passen.

Een vriend stuurde deze link naar een Zwitsers bedrijf (SwissRoomBox) dat apparatuurpods bouwt die je in vrijwel elk voertuig kunt plaatsen om ze om te toveren tot een camper, compleet met gootsteen, fornuis, warme douche, tafels, stoelen en bed.

http://manneli.com/movies/tech/Swiss-RoomBox.html

http://www.swissroombox.com/swissRoomBox-home.html

De eerste link heeft een video die het in actie laat zien (helaas wordt het hete Zweedse meisje niet meegeleverd met de unit). Dit zou een fantastische toevoeging zijn aan de X...., totdat je de prijs ziet. Als mijn wiskunde klopt, zou je tussen de 8 en 9k moeten uitgeven om deze opstelling te krijgen.
Die Zwitserse box is best cool

Maar het is echt gericht op één specifiek type reizen. Zwitsers reizen misschien.

Het ziet er niet erg robuust uit en ik vraag me af hoeveel gewicht het kan dragen

Zoals is het bed sterk genoeg voor twee zwaardere mensen en is het lang genoeg.. En kan de tafel een watercontainer van 7 of 8 gallon bevatten, en de manier van koken is beperkt..

De beste douche die ik ooit heb gezien, was in een nieuwe Chinese "broodjeswagen", die werd gepresenteerd als een reisbusje op een autoshow.. het was een watercontainer die aan de achterste liftpoort was bevestigd met een cirkelvormige staaf erover met een plastic gordijn op de staaf die opvouwde en opgerold tegen de poort als een pakket.

Het enige wat je hoefde te doen was de achterpoort omhoog te tillen, het gordijn los te maken en het zou bijna op de grond vallen en dan het water openen en de zwaartekracht zou het water door de douchekop voeren en je kon onder je poort staan en douchen in volledige privacy. Ik weet niet zeker of het verwarmd was.

Ik heb de mijne omgebouwd om in te leven, ik heb de stoelen eruit gehaald (wat heel eenvoudig is) en een bed met opbergruimte eronder toegevoegd. Ik heb geen fornuis geĂŻnstalleerd, maar ik heb wel een fornuis dat ik gebruik om te koken. Ik woon er fulltime in. Als je geĂŻnteresseerd bent, heb ik laatst een video gemaakt waarin ik het hele ding laat zien.

Ik ben dol op de kasten die je hebt gemaakt! Ze zouden geweldig zijn om te hebben, zelfs om ze gewoon achter in de vrachtwagen te bewaren als je er niet in woont. Ik ben dol op de aangepaste naaiwerkzaamheden. Probeer dat zelf te leren. Al met al heb je geweldig werk verricht door een heleboel spullen in een relatief kleine ruimte te passen!

Ik heb de mijne omgebouwd om in te leven, ik heb de stoelen eruit gehaald (wat heel eenvoudig is) en een bed toegevoegd met opbergruimte eronder. Ik heb geen fornuis, maar ik heb wel een fornuis dat ik meeneem om te koken. Ik woon er fulltime in. Als je geĂŻnteresseerd bent, heb ik laatst een video gemaakt waarin ik het hele ding rondleid. https://www.youtube.com/watch?v=Cixkm93VyIc
Leuke rit, ik ben er dol op

Wat gebeurt er als je de hele achterbank eruit haalt? Het ligt zo plat met alleen de onderkant van de stoelen eruit. Wat heb je met de achterste laadruimte gedaan?

En hoe heb je de pijpbeugel aan het bed bevestigd? Is het gewoon rechtstreeks ingeschroefd met zelftappende schroeven zonder bouten?

Ik heb de mijne omgebouwd om in te wonen, ik heb de stoelen eruit gehaald (wat heel eenvoudig is) en een bed toegevoegd met opbergruimte eronder. Ik heb geen fornuis, maar ik heb wel een fornuis dat ik meeneem om te koken. Ik woon er fulltime in. Als je geĂŻnteresseerd bent, heb ik laatst een video gemaakt waarin ik het hele ding rondleid. https://www.youtube.com/watch?v=Cixkm93VyIc
Heeft u gedacht aan een dakbox om extra buitenspullen etc. in op te bergen?

Ik heb de smalle Kuat dakdrager die geweldig is om een paar gigantische dry bags in te bewaren terwijl je slaapt, of brandhout bedekt met een zeil + schop, peddels etc., en je kunt er een smalle Yakima dakbox direct naast plaatsen.

Als ik alleen zou slapen, zou ik absoluut voor de zijkasten gaan die je hebt gebouwd.

Heeft u horren? Ik heb er net een paar gemaakt voor de voor- en achterzijruiten, ben ze net aan het naaien voor de laatste stap. Ik zal posten hoe ik dat heb gedaan, essentieel in de zomer man. Ik ben op het punt om een paar tentventilatoren op te halen voor binnen die alleen batterijen nodig hebben.

Ik heb ook een 5-in-1 draagbaar powerpack van Harbor Freight dat je zou kunnen overwegen, zodat je je eigen auto kunt starten. Het zou maar eens per maand opgeladen moeten worden, maar ik heb de mijne al meer dan een jaar in de X zonder op te laden en hij is nog steeds volledig opgeladen. Ik heb hem net weer opgeladen. Startte mijn dode X in ongeveer 5 minuten opladen. Je kunt er een autolader voor krijgen, zodat je hem onderweg continu kunt opladen. Heeft ook lucht, lichten, omvormer, etc. Ik heb hem direct tussen de twee voorstoelen, net achter de middenconsole. Misschien de moeite waard om er een plek voor te vinden.

Mooie rit, ik ben er dol op

Wat gebeurt er als je de hele achterbank eruit haalt? Het ligt zo plat met alleen de onderkant van de stoelen eruit. Wat heb je met de achterste laadruimte gedaan?

En hoe heb je de pijpbeugel aan het bed bevestigd? Is het gewoon rechtstreeks ingeschroefd met zelftappende schroeven zonder bouten?
Dus als je de stoelen eruit haalt, is er gewoon meer ruimte. Het komt eraf met een paar bouten. De achterste laadruimte is nog steeds toegankelijk en heeft startkabels en een paar noodzakelijke dingen erin. Om er toegang toe te krijgen, haal ik gewoon de lades eruit, verwijder ik een pijp die het bed ondersteunt en de plaat glijdt er zo uit. De pijp aan de voorkant is geschroefd op een stuk metaal dat is geschroefd op een stuk hout, dat is geschroefd op het bed. Het stuk hout is schuin geplaatst. Het stuk hout zorgt ervoor dat de pijpen minder in de weg zitten en de pijpen mooi in een kleine hoek zitten. Ik kan de hele opstelling verwijderen door de pijp van het metalen stuk los te schroeven en de hele opstelling er aan de achterkant uit te schuiven.

Ik hoop dat het allemaal logisch is, ik ga binnenkort meer foto's maken van mijn opstelling en ik zal proberen een paar close-ups van die stukken te maken.

Heb je nagedacht over een dakkoffer om extra outdoor spullen etc. in op te bergen?

Ik heb de smalle Kuat dakdrager die geweldig is om een paar gigantische dry bags in te bewaren terwijl je slaapt, of brandhout bedekt met een zeil + schop, peddels etc., en je kunt er een smalle Yakima dakkoffer direct naast plaatsen.

Als ik alleen zou slapen, zou ik absoluut voor de zijschappen gaan die je hebt gebouwd.

Heb je horren? Ik heb er net een paar gemaakt voor de voor- en achterzijruiten, en ben ze net aan het naaien voor de laatste stap. Ik zal posten hoe ik dat heb gedaan, essentieel in de zomer man. Ik ga zo een paar tentventilatoren halen voor binnen die alleen batterijen nodig hebben.

Ook heb ik een 5-in-1 draagbaar powerpack van Harbor Freight dat je zou kunnen overwegen, zodat je je eigen auto kunt starten. Het zou maar eens per maand opgeladen moeten worden, maar ik heb de mijne al meer dan een jaar in de X zonder op te laden en hij is nog steeds volledig opgeladen. Ik heb hem net weer opgeladen. Startte mijn dode X in ongeveer 5 minuten opladen. Je kunt er een autolader voor krijgen, zodat je hem onderweg continu kunt opladen. Heeft ook lucht, lichten, omvormer, etc. Ik heb hem direct tussen de twee voorstoelen, net achter de middenconsole. Misschien is het de moeite waard om er een plek voor te vinden.
Ik heb een dakkoffer bij mijn ouders thuis in NY, maar ik besloot hem niet mee te nemen omdat ik meer dan genoeg ruimte had voor mijn eigen spullen. Als ik echter meer spullen zou hebben, zou dat een geweldige optie zijn voor meer opslagruimte, bijna als een spullenkast bovenop! Ik heb geen horren omdat de insecten hier in Salt Lake City niet erg zijn. Ik zal er misschien wel een paar maken voor het geval dat. Eén opmerking is dat ik regenschermen op mijn ramen heb, wat super fijn is als het regent, ik kan mijn ramen nog steeds op een kier zetten voor ventilatie. Ik heb een autolader in het rechter achtergedeelte, daar wijs ik naar in het bloopergedeelte aan het einde. Het heeft, zoals je zei, lucht, lichten, omvormer, etc. Het is ook fijn omdat ik hem in de sigarettenaansteker achterin kan steken om hem op te laden wanneer dat nodig is.

Ik heb de O2 Cool 10" ventilator gekregen. Hij is behoorlijk groot, recensies zeggen dat hij bijna de 40 uur draait die hij claimt. Dat is ongeveer 5 dagen.

Ik heb hem aangesloten via de voorste vrachthaak waarmee ik de handgreep aan het plafond heb vervangen, daarna heb ik hem naar de dakdrager geleid en vervolgens een ander snoer van achteren naar de dakdrager geleid om hem naar beneden te kantelen. Op deze manier kan hij de koelere buitenlucht aanzuigen. Ik ga er misschien een voor de andere kant halen, maar het is een enorme ventilator en ik denk dat hij waarschijnlijk wel genoeg zal zijn.

Ah, ik ben in Salt Lake, ik dacht dat je er bekend uitzag, ik heb je ergens gezien, ik zweer dat ik al eerder met je heb gepraat.

Muggen gaan dit jaar overal erg zijn, blijkbaar. Ik heb gehoord dat mensen in Yellowstone de hoofd-muggengaas aanbevelen, alleen al om rond te lopen.

Ik ga echter niet veel naar het zuiden, ik ben meestal in de buurt van de Unitas. Dan heb je motten en die gigantische vliegende mieren die in je mond kruipen etc. Doe een lantaarn aan voor een bepaalde tijd en alles wat vliegt, zit in je auto/tent.
Ik ben in Liberty Park veel aan het slacklinen of ik klim ook veel, misschien heb je me gezien bij The Front (waar ik vaak slaap) of Momentum (heb net een baan gekregen bij de vestiging in Sandy).

Woon je ook fulltime in je X?
Misschien Liberty Park? Ik ga er soms heen om naar de slackliners te kijken... vallen van epische hoogtes.

en met "slacklinen" bedoelen we meestal de drumcirkel, toch?

En met "drumcirkel" bedoelen we wiet roken, toch?

En met "wiet" bedoelen we marihuana, toch?

Woon je gewoon in je X omdat je net uit NY komt en je aan het settelen bent?

Waarom ga je niet in de canyons verblijven?

moeilijk om in de stad te blijven.. Blijf je er nog steeds in wonen nu je bij momentum werkt? Of is het een minimalistische levensstijl?

We wonen er alleen in op vakantie, misschien een maand in totaal per jaar, plus de meeste weekenden, behalve in de winter

Ik heb de mijne omgebouwd om in te wonen, ik heb de stoelen eruit gehaald (wat heel eenvoudig is) en een bed toegevoegd met opbergruimte eronder. Ik heb geen fornuis geĂŻnstalleerd, maar ik heb wel een fornuis dat ik meeneem om te koken. Ik woon er fulltime in. Als je geĂŻnteresseerd bent, heb ik laatst een video gemaakt waarin ik het hele ding rondleid. https://www.youtube.com/watch?v=Cixkm93VyIc
En wat is er met je voorpassagiersstoel aan de hand? Is hij plat opvouwbaar? Heb je erover nagedacht om hem eruit te halen en er een torenopslag of iets dergelijks in te zetten?

En wat is er met je voorpassagiersstoel aan de hand? Kan deze plat worden geklapt? Heb je erover nagedacht om hem eruit te halen en er een torenopslag of iets dergelijks in te zetten?
Mijn voorpassagiersstoel gaat van volledig functioneel naar platvouwen en heeft dezelfde hoogte als het bed. Ik heb er niet aan gedacht om dat te veranderen, omdat het fijn is om passagiers te kunnen hebben.

21 - 40 of 42 Posts