Nissan XTerra Forum banner

Xterras ombouwen voor kamperen

3 reading
63K views 41 replies 23 participants last post by  Tenzen  
#1 ·
Heeft iemand zijn Nissan Xterra omgebouwd om te kamperen? De stoelen eruit gehaald en een slaapgedeelte met kleine keuken gemaakt? Ik wil met mijn Xterra reizen en kamperen en denk dat het gaaf zou zijn om hem als camper te gebruiken.

#2 ·
Ik heb mensen de onderste zitkussens eruit zien halen en de achterbank plat leggen (maakt het plat) en dan een opblaasbare matras erin leggen!

#3 ·
Deze site kan u wat ideeën geven. Expedition Portal Bekijk Jason's (WolfmanX) setup. eXpeditionXterra. Hij zit in uw lokale club op sccxterra.com. Ook heeft onze eigen Josh (Casper) een fijne kampeeruitrusting. Casper's build thread U zult de pagina's in de build threads moeten doorlopen om bij de kampeervoorzieningen te komen.
Image

#9 ·
Misschien wilt u overwegen te investeren in een offroad "adventure trailer" in plaats van uw X aan te passen. Ze zijn erg populair in Australië ( http://www.ahernmetal.com.au/index.html ), maar er zijn hier in de VS veel verschillende soorten beschikbaar. Twee bedrijven die in me opkomen:

http://www.tentrax.com/index.html
http://www.adventuretrailers.com/index.php

Er zijn waarschijnlijk nog veel meer, maar dat zijn drie links die ik in mijn favorieten had. Naast de "offroad" stijl trailers, zijn er nogal wat micro travel trailers beschikbaar..Casita, Scamp, Weis Craft... om er maar een paar te noemen. Ik had vele jaren een 16 ft Casita en ik vond het geweldig. Het hield er echter niet van om offroad te gaan!

Ik "car camp" in mijn X, en gebruik het ook om mijn spullen naar basiskampgebieden te vervoeren die me in staat stellen om te wandelen/fietsen naar meer afgelegen locaties. Het eerste wat ik deed is een interne, uitneembare mountainbike-drager fabriceren, maar ik heb het voertuig zelf niet aangepast. Ik vind dat het simpelweg verwijderen van de achterste zitkussens en het neerklappen van de stoelen alles is wat ik echt nodig heb voor de meeste trips.

Een voordeel van het niet permanent aanpassen van uw X is dat het veel gemakkelijker is om uw spullen te updaten/vervangen. Ik ben in "ultralight" camping, en al mijn spullen passen netjes in mijn rugzak. Er is echt geen behoefte om permanent een kooktoestel op mijn X te monteren als ik er een mee kan nemen waar ik ook ga. Dan is er nog het voordeel van het niet veranderen van uw X in een "unitasker". Ik kan nog steeds 4 andere mensen vervoeren als ik moet.

Het is gewoon zoveel gemakkelijker om een externe kampeerkitchen, etc. op te zetten die netjes in de X past in plaats van hem aan te passen.

#11 ·
Deze site kan je wat ideeën geven. Expedition Portal Bekijk Jason's (WolfmanX) setup. eXpeditionXterra. Hij zit in je lokale club op sccxterra.com. Ook onze eigen Josh (Casper) heeft een fijne kampeeruitrusting. Casper's bouwthread Je zult de pagina's in de bouwthreads moeten doorlopen om bij de kampeervoorzieningen te komen.
Image
Casper's is extreem leuk! Ik zag het in een thread en ben echt verbaasd en hoop op een dag iets soortgelijks te hebben (grote @ss honden en alles!) :D

#12 ·
LOL! Ik hoop dat je dat niet uit de eerste hand weet. :D
Tenminste niet het toiletgedeelte. Gezond verstand zegt me het niet eens te proberen. Dat gezegd hebbende, ik herinner me dat Brian (Xtoolbox) een draagbaar chemisch toilet achter in zijn X had voor gebruik door zijn twee kleine kinderen. Gezien de paden die we bewandelden, had het ofwel een zeer veilig vergrendelingssysteem, of hij had veel meer tolerantie dan ik.

Wat koken betreft, ik had vele jaren geleden een '75 Chevy-busje waarin ik een fornuis, een gootsteen en een koelkast plaatste, samen met een bed en een tafel etc. De kookgeuren bleven echt hangen. Misschien had ik geen karbonades in olijfolie moeten bakken.

#14 ·
Deze site kan je wat ideeën geven. Expedition Portal Bekijk Jason's (WolfmanX) setup. eXpeditionXterra. Hij zit in je lokale club op sccxterra.com. Ook onze eigen Josh (Casper) heeft een fijne camping rig. Casper's build thread Je zult de pagina's in de build threads moeten doorlopen om bij de campingvoorzieningen te komen.
Image
Rockin, Josh (casper) die ook van 4x4norcal.com komt, heeft een geweldige rig (neem me niet kwalijk voor het Frans) De trekhaak die hij gebruikt op onze trips is absoluut Sweet. om nog maar te zwijgen van zijn SAS'd x. Degenen van ons van 4x4norcal hebben een meet and greet gedaan in de east bay, en ik had het genoegen hem en zijn (nu rustende metgezel/vriend (porthos) te ontmoeten. RIP Porthos. Echt een aardige, kundige kerel. (Hou vol Josh, we zijn er voor je man.)

#15 ·
Er is een stel dat hun 04 X heeft omgebouwd om op huwelijksreis te gaan. Ze gingen in 5 maanden van San Fransisco naar Panama, denk ik. Ze hebben hier een paar jaar geleden een paar vragen gepost en ik heb de link naar hun pagina bewaard (wat trouwens een geweldige lezing is). Een aantal hele goede ideeën waar je misschien in geïnteresseerd bent.

http://www.advodna.com/2009/12/vehicle.html

#17 ·
:love-eyes-big::money-big::thumbsup-big:
Ik heb dit helemaal van Mechpatts Facebook-pagina gejat, maar het zou geweldig zijn om dit te hebben. Hopelijk ziet hij dit en kan hij meer informatie verstrekken.

Image

#18 ·
#20 ·
Ik heb net een zeil, 2 uitschuifbare palen gepakt en een klein A-frame van de tent gemaakt, om de X in te zetten. Dan kon ik de omvormer daar hebben als ik hem in mijn tent nodig had. Biedt behoorlijke regenbescherming en een kleine patio om in te hangen.
Het andere dat ik wil bouwen is een toiletbril die in de trekhaak achterin wordt gemonteerd!:rocker-big: Dat zou een echte port-a-potty zijn!:laugh-big:

#21 ·
Een vriend stuurde deze link naar een Zwitsers bedrijf (SwissRoomBox) dat uitrustingspods bouwt die je in vrijwel elk voertuig kunt plaatsen om ze om te toveren tot een camper, compleet met spoelbak, fornuis, warme douche, tafels, stoelen en bed.

http://manneli.com/movies/tech/Swiss-RoomBox.html

http://www.swissroombox.com/swissRoomBox-home.html

De eerste link heeft een video die het in actie laat zien (helaas wordt het hete Zweedse meisje niet met de unit meegeleverd). Dit zou een fantastische toevoeging zijn aan de X....dat is totdat je de prijs ziet. Als mijn wiskunde klopt, zou je tussen de 8 en 9k moeten uitgeven om deze opstelling te krijgen.

#22 · (Edited)
Oké, hier zijn mijn 2 cent voor deze dreiging: Ik gebruik mijn 1e generatie Xterra tegenwoordig voornamelijk om te kamperen en te vissen en heb mijn systemen in de loop der jaren uitgevogeld.

Ik gebruik een "standaard" xterra (geen lift) voor mijn kampeertrips en ik heb geen problemen om op afgelegen campings in British Columbia te komen en ik bedoel afgelegen - afgelegen.
Ik slaap niet in mijn truck omdat de achterbank niet echt plat is, het maakt niet uit of je de stoel verwijdert of niet. Ik gebruik een marmot 3-persoons tent (werkt alleen met 2 personen) met ThermaRest-slaapmatrassen. Dit geeft me de mogelijkheid om de tent weg te houden van mijn camping / truck vanwege mogelijke berenproblemen. Ik heb eigenlijk niets in mijn tent behalve slaapzak en matras en de GROTE spuitbussen berenspray. Ik laat mijn dagkleding in mijn truck vanwege de geur. Elke geur, inclusief tandpasta, kan beren naar je tent lokken.

Ik bewaar al mijn spullen in rubbermaid dozen (alleen rubbermaid geloof me), dat geeft me de mogelijkheid om mijn spullen overdag te verplaatsen en 's nachts op te sluiten.
Ik heb meestal mijn kano op het dak, mijn spullen voor 3 - 7 dagen wildkamperen, stihl kettingzaag etc. in de truck en mijn trekhaak bagagedrager voor de rest. De bagagedrager werkt geweldig voor het verzamelen van grote hoeveelheden brandhout buiten je camping!
Mijn enige aanpassingen aan het dakrek zijn 2 gebruikte extra dwarsbalken, dit geeft me een bijna vlak oppervlak om stoelen etc. vast te zetten als ik zonder kano op pad ga.

In mijn ervaring werkt een flexibeler lichtsysteem beter op afgelegen kampeerplekken omdat je nooit de indeling van je camping weet. Licht is koning en geloof me, mijn truck is helemaal tot aan het dak volgeladen. Ik denk dat de vervangende bladveren met 5% verhoogde sterkte in mijn voordeel zijn :)

Adrian

#24 ·
Er is een stel dat hun 04 X heeft omgebouwd met het doel om op een open huwelijksreis te rijden. Ze gingen van San Fransisco naar Panama in de loop van 5 maanden denk ik. Ze plaatsten hier een paar jaar geleden een paar vragen en ik heb de link naar hun pagina bewaard (wat trouwens een geweldige lezing is). Enkele echt geweldige ideeën waarin u mogelijk geïnteresseerd bent.

http://www.advodna.com/2009/12/vehicle.html
Ik was net het forum aan het doorzoeken om erachter te komen waar ik het beste een GRATIS weggeefactie kan plaatsen van een op maat gemaakte opbergbox/campingkeuken voor een Xterra van de eerste generatie, toen ik deze vermelding tegenkwam. HĂ©, dat zijn WIJ!

Ja, we reden met onze 2004 van San Francisco naar Panama (10.000 mijl) zonder één probleem (met de truck, hehe) en blogden erover op http://www.advodna.com/p/sf-to-panama.html. Ze diende haar doel bewonderenswaardig, maar helaas kochten we een Airstream-trailer voor wat meer ruimte voor ons eerste kind en de V6 X was de taak gewoon niet opgewassen. Dus, de truck is verkocht, maar we hebben nog steeds deze campingkeuken die stof verzamelt en zouden het geweldig vinden als iemand er gebruik van zou maken. In plaats van te kopiëren en te plakken, link ik naar Expedition Portal voor wat foto's en info. Neem gerust contact op met vragen.

http://www.expeditionportal.com/for...um/threads/112262-Sold-the-Xterra-Anyone-want-my-kitchen-storage-boxes-(1st-Gen)

#26 ·
Grapje. Iedereen heeft zijn eigen "essentials" en verschillende doelen voor hun avonturen. Ik heb zeker veel geleerd over licht(er) reizen en efficiënt inpakken door alles erin te moeten passen.